close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים לפתיחת חנות- כדי להפוך לעסק מצליח

מערכת שורשכה תמוז, תשעו31/07/2016

לפני שמתכננים לפתוח חנות, כדאי לוודא שאתם עושים את הדברים הבאים...

תגיות:

לא משנה באיזה ענף אתם מתכוונים לעסוק, פתיחת עסק היא משימה לא קלה, גם כשמדובר בפתיחת חנות. בין בחירת המיקום ובחירת המוצרים שתציגו למכירה, יש המון דברים נוספים שצריך לעשות ולעקוב אחריהם, כך שלפעמים קל נורא לשכוח את הצעדים הקטנים, אך החשובים, שיכולים להגדיר אתכם כעסק מצליח.

לפני שמתכננים לפתוח חנות, כדאי לוודא שאתם עושים את הדברים הבאים:

יוצרים הצהרת כוונות

צרו הצהרת כוונות והתבוננו במסמך זה, שוב ושוב, ככול שהעסק מתחיל לגדול ולהתפתח. חשוב נורא לשמור על הגישה היזמית המקורית והשורשית שלכם. זה גם מה שימשיך להניע אתכם להמשיך להיות תחרותיים ולזכור את הסיבה בגינה התחלתם את העסק שלכם מלכתחילה.

יודעים כיצד להציג את העסק שלכם

חשוב שתדעו את ה"למה" של העסק. אתם אמורים להיות מסוגלים לספר לאנשים בתמציתיות ובפרק זמן קצר, למה אתם פותחים את החנות. כדאי גם לתת לאנשים להבין כיצד הקהילה תוכל להרוויח מהחנות שלכם.

מכירים את המשאבים הכספיים שלכם

כיזמים, חשוב שתתבוננו היטב בשאלה: מה נדרש כדי לתמוך בכם באופן אישי לפחות במשך 6 חודשים? לאחר שעשיתם זאת, הוסיפו את הפריט הזה להוצאות הסטארט-אפ שלכם ולהוצאות התפעול הרגילות. אל תעלו על דעתכם את האפשרות לחתום על חוזה שכירות או להתחיל בשיפוצים ובהתקנת שער גלילה לחנות, אלא אם כן יש לכם מספיק כסף בבנק שיכסה את ההוצאות הללו. בדרך זו תוכלו לצעוד בעיניים פקוחות היישר לתוך המיזם העסקי החדש.

מתכננים את שירות הלקוחות

הרבה פעמים המוצר פחות חשוב משירות הלקוחות והענקת החוויה הייחודית שהלקוח לא יוכלו לקבל בשום מקום אחר. לכן, לפני שפותחים חנות קמעונאית, ראוי לבצע תכנית עם אסטרטגיה מוצקה ביחס לדרך שבה אפשר יהיה למקסם חוויית לקוח שהיא יוצאת דופן וייחודית רק לחנות שלכם. זה גם מה שיגרום למוניטין שלכם לעבור במהירות מפה לאוזן.

חוקרים היטב את שטח החנות

אם תסתובבו באזור שבו נמצאת החנות לפני החתימה על חוזה השכירות, תוכלו לאמוד את תנועת הולכי הרגל, לוודא מהן שעות הפתיחה של העסקים הסמוכים, איזה סוגים של שערי גלילה לחנות משמשים את העסקים הסמוכים לכם, האם יש גישה לשירותים, מה מידת התאורה במהלך היום, האם יש צורך בהוספת גגון, האם התאורה בלילה מספיק בטוחה כך שהעובד יוכל לסגור את החנות כשהוא נמצא בה לבדו...

רוב האנשים כל כך מתרגשים מהשטח המסחרי שראו, עד שהם לא מצליחים באמת לשקול את היתרונות והחסרונות של פתיחת חנות במקום. הקדשת זמן ושהייה באזור יכולה לחשוף בפניכם כמה דברים שתוכלו להפנות לבעל המקום או להחליט להמשיך לחפש מקום אחר, שמתאים יותר לצרכים שלכם.

מוצאים מיקום עם תנועה ערה

כשמדובר בנדל"ן, אל תבחרו בהצעה הזולה ביותר. ככול שהתנועה באזור החנות רבה יותר, ברגל או ברכב, כן ייטב. לדוגמה, אם אתם מתלבטים בין שני נכסים, זה שנמצא בסמוך לבית קפה מאוד פופולרי, מן הסתם ידרוש מכם שכר דירה יקר יותר, אבל זה כנראה שווה בטווח הארוך. הפדיון הנוסף שווה את העלות הנוספת של המיקום המעולה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה